vineri, 2 mai 2008

Ca să ai biruinţă...

2Samuel 10:9-12

Ioab îi spune lui Abisai (fratele său), în mijlocul luptei : “ Fii tare şi să ne arătăm plini de bărbăţie, pentru poporul nostru şi pentru cetăţile Dumnezeului nostru şi Domnul să facă ce va crede! “

Trăim într-o lume în care diploma, cariera noastră, intenţiile noastre, planurile noastre sunt cele mai importante, dar . . . cu Dumnezeu ce facem ? Suntem adesea ca şi filistenii. După atâtea înfrângeri şi pierderi în luptă împotriva lui Dumnezeu nu învăţăm că fără EL suntem goi şi cu Dumnezeu pe cale nu ducem lipsă de nimic!

E greu să câştigi în luptă când nu există nici o şansă de câştig . “...pentru poporul nostru şi pentru cetăţile Dumnezeului nostru...“ Dumnezeu ne învaţă că trebuie să acceptăm adevărul că nimic nu este al nostru. Indiferent de ispită, încercare şi luptă, tot ceea ce avem este al lui Dumnezeu, nimic nu ne aparţine! Luptăm pentru Dumnezeu.

Eu nu sunt stăpân pe viaţa mea şi nici pe maşina pe care o conduc, cu atât mai puţin pe paşii pe care îi fac. Tot ce vine în viaţa mea e îngăduit de Dumnezeu şi nimic nu se întâmplă fără ştirea Lui, fie că vreau să cred fie că nu. Totul este în mâna Lui. Să nu am impresia că hrana zilnică, vestimentaţia necesară, sănătatea pe care o am în trup, familia din care fac parte sunt o întâmplare...Iar dacă muncesc sau studiez şi reuşesc să obţin o diplomă, trebuie să înţeleg foarte clar că pe propria mea forţă nu pot să fac nimic decât să merg spre păcat.

Biblia spune că trebuie să cunosc că Dumnezeu este cu mine (vezi: 2 Sam 5:12). Nu contează unde sunt în societate, la facultate, la locul de muncă... prezenţa lui Dumnezeu trebuie să se vadă! Implicarea Lui în viaţa mea trebuie să fie simţită nu numai la nivel imaginar, altfel trăiesc fără nici un ţel, fără nici un sens, fără nici o nădejde. “ Şi Domnul să facă ce va crede !“ Trebuie să conştientizez că doar prin binecuvântarea lui Dumnezeu eu am biruinţă: nu există altă binecuvântare pentru că există un singur Dumnezeu. (1 Tim 2:5)

David se plimba pe acoperişul casei împărăteşti şi a zărit de acolo de la înălţime o femeie care se scălda şi care era foarte frumoasă la chip (2 Sam 11:2-4 . Împăratul rămâne la Ierusalim iar Ioab împreună cu slujitorii lui şi cu tot Israelul pleacă la război . Nu susţin că plimbarea şi relaxarea nu sunt bune, dar ca şi tânăr nu am voie să pierd timpul, căci nu se ştie niciodată ce se întâmplă .(Prov 19:15,Prov 20:13,Luca 21:36).

Şi nu în ultimul rând :

* Trebuie să postesc

Isus a postit 40 de zile şi 40 de nopţi pentru omenirea întreagă (Matei 4:1-11). Ziua învăţa pe norod în Templu, iar noaptea o petrecea pe muntele Măslinilor. Şi tot norodul venea dis de dimineaţă la El în Templu, ca să-L asculte . Şi totuşi, eu de ce să postesc? La ce mă ajută pe mine rugăciunea şi postul? ”Acest soi de draci“, le-a zis El, “nu poate ieşi decât prin rugăciune şi post.“ Anumite probleme nu se rezolvă decât prin sacrificiu.

* Fiţi plini de Duh

...ca să fim martori, să fim lumină în întuneric. Să fim plini de putere şi de călăuzirea Duhului Sfânt...ca lumea din jur să vadă chipul Lui Dumnezeu în trăirea noastră, în comportamentul nostru, în atitudinea noastră. Prin aceasta oamenii să se întoarcă şi să fie schimbaţi înspre Dumnezeu .

Mihai Pop

Niciun comentariu: